Een 21-diner is in veel landen een traditioneel feest, meestal ter gelegenheid van iemands 21ste verjaardag. Maar ook als je 22 of 23 (of nog ouder ;-)) wordt, zien we vaak dat een bijhorend diner om je verjaardag op feestelijke wijze te vieren eigenlijk echt een traditie aan het worden is. Een 21 diner, 22 diner of 23 diner is tegenwoordig echt een speciale viering en een mooie kans om een ​​gedenkwaardig evenement te creëren. En vergeet niet mooie foto’s en filmpjes te maken voor insta en tiktok om jouw toffe 21 dinner feestje te showen!
Hier zijn enkele tips voor het organiseren van een onvergetelijk 21 diner:

Lysanne Fotografie

1. 21 diner thema

Kies een thema: het selecteren van een thema voor het feest kan het leuker en gedenkwaardiger maken. Enkele populaire thema’s zijn casino-avond, black-tie-evenement, gemaskerd bal, strandfeest of een favoriete film of tv-show. Maar ook kleuren thema’s of thema’s als Rustic chique, Tuscany vineyard of disco zien we regelmatig voorbij komen. Ben je nog op zoek naar inspiratie? Check dan ons gratis e-book over 21 diner thema’s.

2. 21 diner Locatie

Kies een locatie: de locatie moet geschikt zijn voor het aantal gasten en het thema van het feest. Je kan een restaurant, een feestzaal of zelfs je eigen achtertuin kiezen. Wij zien dat 21 diners heel vaak gewoon thuis bij ouders gevierd worden. Huur eventueel extra tafels en stoelen in en schuif het meubilair in de woonkamer aan de kant. Natuurlijk niet de decoratie en styling vergeten en je hebt vaak al de perfecte locatie te pakken. Selecteer wel een locatie die geschikt is voor het aantal gasten dat je uitnodigt. En houd rekening met het budget dat je voor het 21 diner hebt vastgesteld.

3. Planning

Plan vooruit: Begin ruim van tevoren met het plannen van een 21 diner. We raden aan om hier minimaal 2-3 maanden voor de daadwerkelijke datum mee te beginnen. Dit geeft je voldoende tijd om eventueel een ​​locatie of extra meubilair en decoraties te reserveren, uitnodigingen te versturen en eventueel een cateraar te regelen. Daarnaast heeft iedereen tegenwoordig een drukke agenda, dus op tijd uitnodigingen versturen is tegenwoordig echt een must.

4. Gastenlijst

Maak een gastenlijst: Bepaal het aantal gasten dat je wilt uitnodigen en maak een lijst met namen. Zorg ervoor dat je bijvoorbeeld familieleden, goede vrienden en iedereen die echt belangrijk is voor je, meeneemt. We zien regelmatig dat meiden alleen meiden uitnodigen voor hun 21 diner, en jongens alleen jongens, maar dit hoeft natuurlijk niet! Nodig vooral iedereen uit waarvan jij het belangrijk vindt dat ze aanwezig zijn. In de praktijk zien wij vaak aantallen tussen de 8 en 35 gasten voorbij komen. Maar het beschikbare budget kan hier natuurlijk ook een rol in spelen. En als de gastenlijst compleet is, kan je ook eventueel naamkaartjes maken en een tafelschikking.

Charlie Yada Fotografie

5. 21 diner Menu

Plan het menu: Bepaal het soort eten en drinken dat je tijdens je 21 dinner wilt serveren. Je kan kiezen voor een formeel sit-down diner of een meer informele maaltijd in buffetvorm. Ook zijn shared diners een optie, waarbij er vaak grote schalen op tafel geplaatst worden waar iedereen van kan eten. Je kan een menu kiezen dat past bij het thema of de favoriete gerechten van de jarige job. Houd wel rekening met eventuele dieetbeperkingen van je gasten. Traditioneel koken vaak de ouders van de jarige. Daarnaast kan je ervoor kiezen om in plaats van zelf in de keuken staan te zwoegen, gewoon een goede cateraar te vragen. Die draaien ook hun hand niet om voor alle dieetwensen van je gasten en kunnen je helpen met het samen stellen van een menu.

6. 21 diner Decoraties

Versier de locatie: Decoraties zijn essentieel om de juiste sfeer voor het 21 diner te creëren.Versier de locatie bijvoorbeeld met ballonnen, lichtletters, gepersonaliseerd welkomstbord en decoraties die passen bij het thema van het 21 dinner. Maar het belangrijkste is natuurlijk de dinertafel! Denk bijvoorbeeld aan tafelkleden, sfeerverlichting, onderborden, bestek, servies, glazen, servetten, servetringen, tafellopers en vaasjes met bloemen. Heb je dit zelf niet allemaal voldoende in huis? Huur het dan in via een verhuur bureau. In Style Styling heeft bijvoorbeeld een zeer uitgebreide catalogus met een groot assortiment voor de aankleding van 21 diners, waarbij je alle items los kan huren zodat je ook zelf aan de slag kan gaan met de styling van je diner tafel.

7. Dresscode

Kledingvoorschrift: Het instellen van een kledingvoorschrift kan je 21 dinner formeler en gedenkwaardiger maken. Je kan bijvoorbeeld kiezen voor een black-tie-evenement, een cocktailparty, een bepaalde kledingkleur of een thema specifieke dresscode. Vergeet niet om deze dresscode ook te vermelden op je uitnodiging.

Hopelijk heb je na het lezen van deze blog met handig stappenplan voldoende informatie opgedaan om zelf een tof 21 diner feest te organiseren. En wil je nu graag wat meer hulp om je 21 diner, of 22 diner of 23 diner er nu ook insta waardig uit te laten zien? Neem dan contact met ons op of via info@instylestyling.tijdelijkoppad.nl of maak een afspraak in onze showroom voor nog meer voorbeelden om inspiratie op te doen.

Close Menu